Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2009 01:03 - Пеньо Пенев - Тъжна неделя
Автор: lubima Категория: Регионални   
Прочетен: 7016 Коментари: 7 Гласове:
3



Пеньо Пенев - Тъжна Неделя Здравей, чаша! Ний пак сме сами! От кръвта ми по-скъпо и мило — в тебе слънчево чудо шуми, скръбно образа мой отразило.. .
Няма топлите черни очи.. . Празна крайната маса остава! Не тъгувай, сърце. .. замълчи! Нищо пулса ти не заслужава!
Моя "Тъжна неделя", ридай!. . . Вечер моя, черней като гарван! За мен всяко начало е край — не зова. .. не очаквам.. . не вярвам!.
Надалеч ще заглъхна без вест като твоята песен, Лозане! Надалеч ще замина злочест, само орехът тук ще остане. . .
Няма истина!. . . Няма лъжа! — Тежи само небе свечерено. Нито се радвам, нито тъжа — тишина. . . самота. . . и студено.


Тагове:   неделя,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ledzeppelin - ...
21.08.2009 01:23
Прекрасно!Истинско! :)
цитирай
2. lubima - и много силно стихотворение. . . ...
21.08.2009 01:35
и много силно стихотворение...ledzeppelin
цитирай
3. kobata - Откровение
21.08.2009 03:06
Натежал е на дните простора,
накипял от безпътни мъгли...
И сърцето, преляло от горест,
ме боли, ме боли, ме боли...

Кой ще чуе? Защо да говоря?
За вас чужда е мойта тъга...
Но ще чакам врата да отворят...
Докога... Докога... Докога?...

Като друмник бездомен в умора
спирам тук, път изходил голям...
Отворете ми, милички хора!
Аз съм сам!... Аз съм сам!... Аз съм сам!

Нямам нищичко. Само неволя!
Но аз няма да ви огорча...
Кротко в ъгъла седнал на стола
ще мълча... ще мълча, ще мълча!

Всеки път има край и начало,
дъжд заплиска ли - ще превали.
А сърцето, от мъка преляло,
няма никога да отболи...

цитирай
4. lubima - kobata разкошен стих!!!благодаря ...
21.08.2009 03:08
kobata разкошен стих!!!благодаря ти !не съм го чела..кой е автора му?
цитирай
5. kobata - Ами. . . Пеньо Пенев. Рекох да вляза в ...
21.08.2009 07:13
Ами... Пеньо Пенев. Рекох да вляза в стилистиката на поста.
цитирай
6. boristodorov56 - Поетът на социалистическото строителство.
21.08.2009 07:15
Каква ирония на съдбата и подигравка с човека.
По времето на комунизма се съдираше да пише за т.нар. Димитровград, а властта не му обръщаше никакво внимание. Като се самоуби - червените гаулайтерите официално го качиха на пиедистал превръщайки го в кумир на хилядите промити мозъци.
От друга страна - след като основите се разрушиха и се наляха други фундаменти - на капитализма - е малко перверзно да въздишаме по поезиатя на един неосъществен кошмар.
Сега не му трябва нито ватенка топла за зимния ден,
нито построеното от него завинаги остана тука.
Поезията му се нуждае от преосмисляне и цялостна преоценка.
Поемата "Дни на проверка" е вече в небето на надеждата у достатъчно узряла, за да дакаже, че човекът е човек, когото е на път.
цитирай
7. kobata - Творчеството на много български ...
21.08.2009 19:07
Творчеството на много български писатели се нуждае не просто от преосмисляне, а от преоткриване. Дори и на тези, дето ги наричат класици.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubima
Категория: Регионални
Прочетен: 1963571
Постинги: 495
Коментари: 2437
Гласове: 18575
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031